Informacja o sposobie zgłoszenia naruszenia prawa przy użyciu formularza
Zgodnie z ustanowioną Procedurą zgłaszania naruszeń prawa oraz podejmowania działań następczych w Miejskim Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej - Rzeszów Sp. z o. o. istnieje możliwość dokonania zgłoszenia naruszenia prawa przy użyciu formularza zgłoszenia dostępnego na stronie internetowej Spółki.
Formularz został stworzony aby ułatwić dokonanie pełnego zgłoszenia wraz z wszelkimi danymi koniecznymi do jego rozpatrzenia. W tym celu należy wypełnić edytowalny formularz w formacie PDF dostępny pod adresem internetowym: https://mpecrzeszow.pl/zgloszenia-naruszen-prawa. Uzupełnić należy datę zgłoszenia, dane osobowe i kontaktowe zgłaszającego. Następnie poprzez zaznaczenie, wskazać jakiego obszaru nieprawidłowości dotyczy zgłoszenie. W kolejnej części formularza pozostawiono pusty obszar umożliwiający dokonanie szczegółowego opisu naruszenia prawa, które jest zgłaszane. W przedostatnim fragmencie tabeli, w udostępnionym pustym obszarze, można również wskazać posiadane dowody, potwierdzające opisane naruszenie oraz ewentualnych świadków. Na końcu znajduje się miejsce na podpis. Wszystkie dane mogą zostać wpisane elektronicznie bez potrzeby drukowania i skanowania zgłoszenia. Następnie należy plik przesłać na adres mailowy: sygnalista@mpecrzeszow.pl wraz z ewentualnymi załącznikami w dowolnym dostępnym dla zgłaszającego formacie.
Jednocześnie informujemy, iż zgłoszenia można dokonać na adres mailowy: sygnalista@mpecrzeszow.pl również w formie zwykłej wiadomości mailowej.
Kanały przyjmowania zgłoszeń w Spółce zostały zaprojektowane w taki sposób, by zapewnić ochronę poufności tożsamości sygnalistów, osób pomagających w zgłoszeniu, osób powiązanych z sygnalistą i osób, których dotyczy zgłoszenie oraz uniemożliwić uzyskanie do nich dostępu osobom nieupoważnionym. Każdy z kanałów obsługiwany jest przez wyznaczonych członków Komisji do spraw wyjaśnienia zgłoszenia ws. naruszeń.
Informacja o kolejnych etapach postępowania
Każde przyjęte zgłoszenie podlega zarejestrowaniu w rejestrze zgłoszeń. Informacje o naruszeniach prawa zgłoszone anonimowo są rejestrowane w rejestrze zgłoszeń wewnętrznych jednak pozostają bez rozpatrzenia.
Komisja do spraw wyjaśnienia zgłoszenia ws. naruszeń niezwłocznie po przeprowadzeniu wstępnej weryfikacji zgłoszenia, ale nie później niż w terminie do 7 dni od jego otrzymania, informuje zgłaszającego o przyjęciu lub odrzuceniu zgłoszenia.
W sytuacji, gdy Komisja uznaje zgłoszenie za zasadne, wszczyna postępowanie wyjaśniające, i informuje Sygnalistę o jego wyniku w terminie nieprzekraczającym 3 miesięcy od potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia wewnętrznego lub - w przypadku nieprzekazania potwierdzenia – trzech miesięcy od upływu 7 dni od dnia dokonania zgłoszenia wewnętrznego, chyba że sygnalista nie podał adresu do korespondencji.
Szczegółowe zasady dotyczące postępowania w przypadkach otrzymania zgłoszenia naruszenia prawa reguluje Procedura zgłaszania naruszeń prawa oraz podejmowania działań następczych w Miejskim Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej - Rzeszów Sp. z o. o. wprowadzona Zarządzeniem Prezesa Zarządu nr 16/2024 z dn. 17.09.2024 r., której pełny tekst jest dostępny do wglądu w siedzibie Spółki tj. Rzeszów, ul. Staszica 24.
TELEFON
Pogotowie ciepłownicze tel. 993
Centrum zgłoszeń tel. 17 85 25 993
Warunki przyłączenia tel. 17 87 53 122
Umowy na dostawę ciepła tel. 17 854 35 94
Płatności – rozliczenia tel. 17 87 53 128
BIURO
ul. Stanisława Staszica 24
35-051 Rzeszów